تفاوت pte آکادمیک و جنرال

تفاوت pte آکادمیک و جنرال

برای درک بهتر تفاوت pte آکادمیک و جنرال نیاز است که بدانیم PLT (مخفف آزمون های زبان پییرسون) برگزار کننده دو نوع از تست های تخصصی زبان انگلیسی است. PTE آکادمیک و PTE عمومی. آنها مهارت های گفتاری، نوشتاری، خواندن  و شنیداری افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست را ارزیابی می کنند. تفاوت های بسیاری بین این دو نوع تست وجود دارد. با این وجود تفاوت عمده آن، هدفی است که شخص داوطلب دنبال می کند. در این مطلب به بررسی تفاوت pte آکادمیک و جنرال پرداخته ایم. همچنین مطلب بررسی و مقایسه‌ آزمون های آیلتس پی تی ای و تافل را نیز در اینیتیو می توانید ببینید.

هدف آزمون pte

دانش آموزانی که می خواهند در کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا و استرالیا به تحصیل بپردازند اکثرا PTE  آکادمیک را انتخاب می کنند. به علاوه کسانی که می خواهند ویزای استرالیا یا نیوزلند را برای کار یا مهاجرت انتخاب کنند نیز شامل این گروه می شوند و پی تی ای آکادمیک را انتخاب می کنند.

در مقابل افرادی که می خواهند میزان کارایی و سطح زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنند PTE جنرال را انتخاب می کنند. آزمون پی تی ای جنرال به آنها کمک می کند نقاط ضعف و میزان پیشرفت خود را پیگیری کرده و مهارت های خود را به مرور زمان افزایش دهند. دولت ها و وزارت خانه های کشورهایی مثل اوکراین، اسپانیا، یونان، لهستان، سوییس، ایتالیا، لتونی و لیتوانی نمرات آزمون های PTE  جنرال را قبول می کنند. این تست ها برای تحصیلات تکمیلی، مسافرت و اشتغال مفید هستند.

نکته: لطفا در نظر داشته باشید که فقط نمره PTE  آکادمیک برای تحصیلات پیشرفته تر و گرفتن ویزا مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار آزمون pte

یک تفاوت pte آکادمیک و جنرال تفاوت در ساختار و بخش های آزمون ها است. PTE آکادمیک یک امتحان تماما کامپیوتری است و شامل سه بخش می شود:
1-صحبت کردن و نوشتن
2-خواندن
3-گوش دادن

کلیه بخش های این آزمون در یک روز برگزار می شود. مصحح ها و ممتحن های انسانی هیچ بخشی را ارزیابی نمی کنند و ارزیابی توسط هوش مصنوعی انجام می شود. برای بخش صحبت کردن، امتحان دهنده ها باید در یک میکروفون صحبت کنند. پس از آن الگوریتم های بدون غرض کامپیوتری فایل های ضبط شده را ارزیابی می کنند. از طرف دیگر PTE جنرال ترکیبی از شش تست در سطح های A1 ، یک، دو، سه، چهار و پنج است. هر سطح شامل دو مدل می باشد. یک تست نوشتاری و یک تست گفتاری. تست دهندگان می توانند به نسبت سطح مهارت های زبان انگلیسی خود در یکی از این سطح ها را امتحان بدهند.

در دسترس بودن محل آزمون

PTE  آکادمیک تقریبا در ۳۶۰ روز از سال برگزار می شود در حالی PTE جنرال سه بار در سال در ماه های می، جون و دیسمبر برگزار می شود.

مدت تست ها

در حال که PTE  آکادمیک سه ساعت به طول می انجامد، PTE  جنرال می تواند بین ۹۰ دقیقه تا سه ساعت طول بکشد که بسته به سطح تست متغیر است.

میزان اعتبار کارنامه آزمون های پی تی ای

نمره PTE آکادمیک به مدت ۲ سال بعد از انتشار نتیجه اعتبار دارد. از طرف دیگر گواهی ارائه شده برای PTE جنرال هیچ تاریخ انقضایی ندارد. اگر تحصیل یا اشتغال در خارج از کشور رویای شما بوده است دیگر احتیاج به خیال پردازی نیست؛ رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. برای خواندن مطالب بیشتر درباره آزمون pte نیز به صفحه لینک داده شده مراجعه کنید.

ترجمه از: ptenote.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *